söndag 4 januari 2015

Utställning Czon : Vampyrer & väsen - Mellerud

Foto-utställning : Czon von Underground.
"Vampyrer & väsen som dränerat mig" - Välkomna till min verklighet
Mellerud konstrum. 07Feb till 28Feb - 2015.

Från mina tidigare vampyrutställningar bla på Kulturhistoriska och på Kulturparken småland myntade jag citatet "Vampyrer, trodde jag blivit av med dem, ödet ville annorlunda".
Ett citat som än idag är mer än högaktuellt för mig, har gjort allt i min makt att undvika de förföriska och livsfarliga blodsugarna men ändå träffat fler av dem längs min vandring här i skärselden.,
Den vackra maran i mardrömmen, Lamia-vampyren som tog allt och nu senast en livsfarlig Rusalka från de slaviska myternas värld. Givetvis kommer ni se det svenska skogsrået och andra väsen.
Detta blir vår minsta utställning vi deltagit på men gillade tanken att alla landsdelar skall få ta del av vårt svenska dolda kulturarv.

Välkomna till mina demoner,
Välkomna till min verklighet.

Inga kommentarer: